sobota 31. decembra 2016

Orieškové mini koláčiky







Zamilovala som si tieto mini kolaciky. Okrem toho, ze skvele chutia,  tak sa medzi ostatnymi vianocnymi cukrovinkami  skvele vynimali. Orechove cesto s bielou pusinkou a kuskom orecha. Opat jedna nielen vianocna cukrovinka na pripravu velmi jednoducha  a na vzhlad velmi pohladna.


Ingrediencie: 
300 g mletych orechov
300 g praskoveho cukru
1 vajce
1 zltok
2 PL kakaa

Pusinka:
1 ks bielok z vacsieho vajicka
stipka soli
4 PL praskoveho cukru
1 PL hladkej muky
1 KL citronovej stavy (KL=kavova/cajova lyzicka)

orechy na ozdobu ( vid foto)


Postup: 
Orechy, praskovy cukor, vajicka, zltok, kakao zamiesime na cesto, z ktoreho formujeme gulicky vo velkosti vlaskeho orecha. Ukladame na plech vylozeny papierom na pecenie. Vrch jemne prstami splastime. Bielok naslahame so stipkou soli. Postupne po lyziciach pridavame preosiaty praskovy cukor. Vyslahame na pevnu tuhu penu. Nakoniec vmiesame muku . Pridame citronovu stavu. Sneh prelozime do cukrarenskeho vrecka a na vrch orechovych guliek striekneme pusinku. Vrch ozdobime polovicou vlasskeho orecha alebo lieksovcovym orechom. Susime v rure aspon hodinu pri teplote 60 stupnov C. Skladujeme v uzatvaratelnej doze.

Upgrate 18.12.2017

Nemala som v plane piect tento rok na  Vianoce tieto orieskove mini kolaciky, ale dostala som dve staznosti na bielkovu penu, ze sa roztiekla. Ja som tieto orieskove kolaciky piekla  aj na svadbu v lete a bola pena vporiadku. Nedalo mi to vsak pokoj, predsa nemoze byt na blogu recept, ktory sa dvom ludom nepodari. Tak som sa rozhodla upiect tieto velmi chutne a pohladne orieskove mini kolaciky a ponukam vam upraveny recept na snehove pusinky.
1 bielok
80 gr jemneho krystaloveho cukru
stipka soli
1 PL zarovnana hladkej muky
1 KL citronovej stavy

Upraveny postup:
Bielok slahame so stipkou soli. Ked zacne bielok beliet , pridame postupne cukor. Cukor pridavame v mensich davkach ( ja som dala na trikrat). . Zakazdym dobre preslahame. Slahame poriadne, kym bielkova pena je husta, leskla. Pridame kavovu lyzicku citronovej satavy. Tiez postupne, na trikrat a neprestavame slahat. Bielkova pena musi byt tuha aj po  zaslahani citronovej stavy.  Uz len rucne , opatrne, kruzivymi pohybmi vmiesame preosiatu muku. Bielkovu penu prelozime do cukrarenskeho vrecka a nastriekame na gulky pusinky. Bielkovu penu nespotrebujeme celu, mozeme  nastriekat  zopar pusiniek na plech a s gulkami ususime. Ostane bez zmien. Nech  sa vam dari. Budem rada, ak vyskusate, su vyborne. 

foto z  mobilu 18.12.2017

2 komentáre:

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)