nedeľa 17. januára 2016

Plnené kopčeky






Tieto plnene kopceky by sa kludne mohli zaradit do kategorie - cajove pecivo. Cesto by som prirovnala  k lineckemu cestu plnenym plnkou zo suseneho ovocia, orechov a coko chipsov. Pri vyrobe tychto kopcekov pouzijeme rucny lis na citron ( vid. obr. postup).  Pecivo je vyborne so salkou skvelho caju. Pre mna sa ziadala do zmesi na plnku 1-2 PL dzemu a mozno aj kvapka rumu. Na moj vkus az prilis sucha plnka. Chutovo vsak vyborna, ved su v nej predsa same dobre veci. Hotove kopceky staci posypat praskovym cukrom. Ja som zopar trochu prizdobila  na vianocnu tematiku.



Ingrediencie: 
hrncek 250 ml

3 hrnceky polohrubej muky
1 hrncek praskoveho cukru
220 g masla
1 vajce
1 vanilkovy cukor
1 KL prasku do peciva

Plnka:
5 ks susenych marhul
5 ks susenych fig
3/4 hrnceka  hrozienka
100 g coko chipsov
3/4 hrnceka nadrobno posekanych  orechov
1-2 PL dzemu a trochu rumu ( mozno vynechat, kedze plnka ma byt hustejsej konzistencie)


Postup:
Najprv si pripravime suroviny na plnku. Susene ovocie pokrajame na drobno. Orechy posekame. Pridame coko chipsy  ( pripadne dzem a rum). Vymiesame plnku. Plnka ma byt hustej konzistencie. Odlozime bokom.
Suroviny na cesto spracujeme. Lis na citron jemne vytrieme olejom (pozri foto). Vylozime potravinarskou foliou.
Z cesta odstikneme kusok asi vo velkosti XL orecha a vylozime vnutro formy. Postupujeme tak, ze ukazovakom pravej ruky robime dierku (miesto na plnku) a lavou rukou tocime poharom. Davame pozor, aby sme neprederavili cesto. Naplnime plnkou a uzavrieme spodok kopceka cestom. Pomocu folie vyberieme plneny kopcek a ukladame na plech vylozeny papierom na pecenie.
Pecieme pri teplote 175 stupnov C asi 15 minut. Kopceky maju ostat svetle. Nechame vychladnut a posypeme praskovym cukrom. Ja som ich trochu prizdobila - tak vianocne :)

Poznamka:ako som uz v uvode spominala, urcite do plnky by som pridala aspon zo dve lyzice marhuloveho dzemu a par kvapiek rumu. Inak toto cajove pecivo je velmi chutne a trvanlive.







6 komentárov:

  1. Vyzerá to veľmi pekne a chutne, už teraz sa teším ked vyskúšam tento recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka potesila by ma fotecka aj tvoj nazor na toto cajove pecivo . Dakujem za navstevu

      Odstrániť
  2. Vyskúšané a musím povedať, že sú úžasné. Aj by som pridala foto, no neviem ako :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. MIla Ingrid , dakujem krasne za Vas komentarik. Poslite mi prosim fotografiu na e-mail: asabolka62@gmail.com. Fotografie od fanusikov mojho blogu pripadne Fb fun stranky pridavam do albumu na FB Prispevky od Vas.... Dakujem pekne a zelam krasny adventny cas. Ada

    OdpovedaťOdstrániť
  4. A ja som to na vareche obdivovala, ze ake originalne, to som este nevidela... a aha ho, tu su uz davno. Pekne sviatky Adka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Miska vdaka za navstevu a prajem tebe aj tvojej rodinke krasne vianocne sviatky

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)