nedeľa 13. decembra 2015

Domáce perníkové korenie





Nadherana vona, ktora zahalila nas dom pri vyrobe toho pernikoveho korenia mi navodila skutocnu predvianocnu atmosferu, Korenie je silno aromaticke a vyrazne koreniste. Isto, niekto si povie, ze naco sa trapit a kupi si hotove v obchode. Verte mi, ze toto domace je omnoho, omnoho lepsie. A ta radost na koci procesu, ze to, co sme si namiesali, aj  funguje , tak to treba zazit.  U nas to uz rozvoniava Vianocami. Postupne pribudaju rozne cukrovinky, ale predtym som si pripravila okrem tohoto pernikoveho korenia aj domaci marcipan ,  domacu nutellu. Postupne popridavam recepty. Zial, v tomto obdobi je velmi zle svetlo na fotenie resp. trva iba kratky cas a tak som casovo velmi obmedzena. Pri vecernom svetle neviem fotit. Rada by som pridavala recepty s aspon trochu pozeratelnymi fotografiami. To len tak na okra,j preco neviem slubit, ze vsetky vianocne recepty budu pridane pred Vianocami. Spracovala som pre vas suhrn vianocnych receptov, takze nejake inspiracie z minulych rokov mozete nacerpat aj v tom prispevku.



Ingrediencie:
50 g celej skorice
20 g suseneho zazvoru ( pouzila som  mlety, kedze som suseny nemala k dispozicii)
15 g celych klincekov
15 g vylupanych zrniecok kardamomu
10 g muskatovho orieska (nastruhat najemno na struhadle)
10 g  noveho korenie 
5 g celeho cierneho korenia
5 g anizu (cele hviezdicky)

Postup:

Skoricu narezeme na mensie casti. Nove korenie, cierne korenie, klinceky, aniz potlcieme v maziari. Dajte si zalezat na klincekoch. Su dost tvrde a mohli by poskodit noze v mlynceku. Potlcene korenie a cast skorice pomelieme na mlynceku na kavu. Postupne pridavame aj pomlety zazvor a vsetko smolu dobre pomelieme. Prelozime do misky a pomlete  koreniny spolu premiesame. Na 1 kg muky pouzijeme 3-4 PL korenia. Korenie je vyrazne aromaticke , tak opatrne s nim. Doporucujem pridat polovicu a potom druhu podla toho , ake vyrazne chute chceme. Pecenim sa trochu ta vyrazna vona a chut korenia trochu zjemni. Korenie udrziavame v dobre uzatvaratelnej nadobe (flaske) na tmavom mieste. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)