utorok 15. apríla 2014

Veľkonočné variácie - Nepečené vtáčie hniezda


Prinasam vam dalsiu z velkonocnych variacii. Velmi jednoduche, nepecene vtacie hniezda. Opat je to skor na inspiraciu ako si vyrobit drobnu sladkost pre najmensich kupacov. Mne sa vzdy ratali akekolvek mile drobnosti vyrobene doma. Mozno  niekoho zaujmu tieto nepecene vtacie hniezda. Opat staci kusok celofanu a peknej stuzky a mala vysluzka pre kupacov je pripravena. Na ozdobu som pouzila cokoladove vajicka znacky Lindt. Kosicky som vystlala kokosom, ale okrem zlepsenia vyzoru je to velmi neprakticka vystelka hniezd ( kokos sa trusil). Myslim, ze ak by sa kosicky po zaschnuti jemne vytreli cokoladovou polevou a nechali zaschnut, mohli by sa  vyplnit aj troskou kremu a vajicka osadit do toho kremu.  Samotne kosicky su velmi chutne, ale suche, takze trochu kremu by im neuskodilo. Plnit kremom bez pocokoladovania kosickov by som nedoporucovala, kedze ovsene vlocky by sa mohli pod vrstvou kremu roztopit. Je uz iba na vas pre ktoru variantu sa rozhodnete.


Ingrediencie:
1 salka jemneho krystaloveho cukru
1/4 salky mlieka
1/4 salky masla ( cca 50 g)
1 salka ovsenych vlociek
2 PL kakaa
stipka soli
1 salka struhaneho kokosu
1 KL vanilkoveho extraktu

1 salka = 250 ml
okrem toho:
cokoladove mini vajicka
trochu kokosu na ozdobu

Postup: 
Mlieko, cukor a maslo dame zovriet. Odstavime z ohna a primiesame ostatne suroviny. Mini formicky vystelieme potravinarskou foliou a plnime ich este teplou masou. Riadne popritlacame prstami . ay sa nam hmota nerozpadavala. Pracujeme rychlo, hmota skoro schne a potom sa s nou tazsie pracuje. Odlozime do chladnicky, nechame zatvrdnut ( 30-60 min. ). Pomocou noza oddelime opatrne od formy a vyberieme ich. Ak nahodou velmi zatvrdnu, nechame postat par minut pri izbovej teplote a pekne povolia.  Pred podavanim ozdobime cokoladovymi vajickami, malym mnozstvom kokosu alebo ako som v uvode spominala pocokoladujeme a mozeme dat trochu kremu. Zavisi od vas pre ktoru varinatu sa rozhodnete. Kosicky vydrzia pri izbovej teplote 2 dni a mozu sa aj zamrazit. Su velmi chutne aj samotne, bez naplne. 







3 komentáre:

  1. Milý recept, tento týždeň vyskúšam :) skúsim asi polevu z bielej čokolády

    OdpovedaťOdstrániť
  2. super napad a doooobre to vyzera :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. hniezda sa mi podarili, sice nie take pekne ako Vam, ale ja som spokojna :) poslala som Vam foto na mail.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)