nedeľa 23. marca 2014

Bublanina

Tento recept som nasla u Janky na jej skvelom blogu a uz davo som ho chcela vyskusat. Mam podobny recept, ale so slahackovou smotanou. Na ten "moj" recept sa skor hodi drobne ovocie, kedze je piskota velmi jemna. Dufam, ze sa mi podari  coskoro pridat na blog  aj tento recept. Najlepsie je vsak cerstve ovocie. Tochu som sa obavala aj tohto receptu, ci mi nepadne ovocie na spodok cesta, kedze som mala iba kompotove marhule. Ako mozete vidiet na fotografiach , ovocie sa pekne udrzalo na povrchu piskoty. Piskota bola trochu hustejsej konzistenice ( pouzila som kvalitnu smotanu - creme fraiche ) a pripominala mi trochu trene cesto. Takze konecne som Jankinu bublaninu odskusala a musim pochvalit  recept a vyjadrit spokojnost. Janke dakujem, ze sa s nami podelila o tento recept. 




Ingrediencie:
3 vajcia ( vacsie )
1 hrncek jemneho krystalovaho cukru
125 g masla (roztopeneho)
200 g pochutkovej smotany ( u mna creme fraiche)
2 hrnceky polohrubej muky
1 prasok do peciva
1 skoricovy cukor
cerstve ovocie (podla lubovole alebo kompotovane u mna 2x 420 g plechovka marhul)
plech o rozmerov 30x40 cm
hrncek = 250 ml

Postup:
Vajcia naslahame. Pridame cukor a slahame, kym sa cukor  nerozpusti. Do dobre naslahany vajec pridame roztopene , vychladnute maslo. dobre preslahame. Postupne pridavame  smotanu a opat dobre preslahame.
Nakonniec pridame preosiatu muku zmiesanu s praskom do peciva. Cesto rozotrieme na plechu a ulozime nan na mensie kusky pokrajane ovocie. Posypeme skoricovym cukrom ( ak nemate radi skoricu, tak kludne tento krok vynechajte).  Pecieme na vymastenoum a mukou vysypanom plechu pri teplote 180 stupnov C asi 25-30 minut. Nechame vychladnut a pokrajame na kocky. Mozeme podavat na tanieriku s malym mnozstvom zvysneho  kreme fraiche




Tak ako? odolate alebo vyskusate aj vy?  Dobru chut!

8 komentárov:

  1. Bublaninka, skvelý koláčik, keď boli det malé pekavala som aj dvakrát do týždňa, aj take recepty treba oprášiť

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ved prave, aj take "obycajne " raz za cas treba...hlavne nech maju nase deti poruke receptik od mamicky - ten je vzdy ten najlepsi :)....pamatas na mamkin bananovy ananasovy ? ...:)

      Odstrániť
  2. Už som na týchto posledných príspevkoch bola, ale som nič nenapísala :-) Tak len toľko, že k tým zákuskom s tými bonbónmi sa ani nemôžem vyjadriť, lebo ich vôbec nepoznám. Ani tie, z ktorých si piekla minule. Tieto veci veľmi nepojedám z toho dôvodu, o ktorom som písala u mňa na blogu v odpovedi pre teba. Ale mne určite viac chutí takáto bublanina s marhuľami. Moja exsvokra piekla vynikajúcu. Ľahučkú, nadýchanú, akú sa mne nikdy nepodarilo upiecť. Ešte k tej roláde. Keď som ten recept čítala pvý raz, tak som si povedala, že by už bolo načase, aby som v mojom veku (čo je teda dosť veľká hanba) vyskúšala prvý raz konečne aj nejakú roládu. Vyzerá veľmi dobre, lákavo, mňam!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ešte niečo som zabudla. Cez odkaz, ktorý si nechala u mňa na blogu, sa k tebe vôbec nedalo dostať. Hlási error.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Adrianka, aspoň takto dodatočne (ospravedlňujem sa, ale skôr sa mi nedalo) ti chcem poďakovať za vyskúšanie receptu a pekné slová o mne a o mojom blogu. Vážim si to! Veľmi... Jana <3

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Adrianka, chcem sa ti aspoň takto dodatočne poďakovať (ospravedlňujem sa, ale skôr sa mi nedalo) za vyskúšanie receptu a všetky milé slová o mne a o mojom blogu. Vážim si to! Veľmi... Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Adi, neviem prečo, ale nedajú sa mi pridávať komentáre, keď som prihlásená ako bloger. Tak píšem aspoň ako anonym. Chcem ti iba dodatočne poďakovať, za pekné slová... Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  7. zaujímavé, recept na bublaninu s pochúťkovou smotanou som ešte nevidela, musím vyskúšať!

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)