nedeľa 25. augusta 2013

Makovo-tvarohova zebra torta





Mam velmi, ale naozaj velmi dlhy zoznam vselijakych dobrotok, ktore by som chcela vyskusat. Jednak nestiham casovo, ale na druhej strane, kto by to vsetko pojedol.... Tato torticka, ktoru uverejnila moja  sestra na strankach MMB,  cakala v poradi takmer styri roky. Konecne prisiel jej cas a ja len mozem konstatovat:  lutujem, ze som ju nevyskusala uz skor. Milovnici maku v kombinacii s tvarohom si rozhodne pridu na svoje. Je to vlastne peceny cheesecake. Kolacik je velmi vlacny, stavnaty a vobec nie je presladeny. Pridana citronova do cesta krasne podciarkuje makovo-tvarohovu chut torticky.

Ingrediencie:
na tortovu formu o priemere 24 cm

cesto:
200 g hladkej muky
50 g praskoveho cukru
1 vajicko
80 g masla
1/2 KL prasku do peciva
postruhana kora z jedneho citrona
stipka soli

makovo-tvarohova cast:
500 g jemneho tvarohu
200 g natierkoveho masla ( u mna soft cream cheese z Tesca)
400 ml kyslej smotany ( u mna cream fraiche)
250 g praskoveho cukru
150 ml oleja
2 vajicka
150 g mleteho maku
1 vanilkovy cukor ( alebo 1 KL vanilkoveho extraktu)

Postup:
Do misy dame preosiatu muku, cukor, prasok do peciva, postruhanu citronovu koru, maslo a vajce. Vypracujeme cesto. Vylozime nim dno tortovej formy. Cestom vylozime aj boky tortovej formy do vysky cca 3 cm. Odlozime do chladnicky, kym si pripravime makovo-tvarohovu plnku.



Vsetky suroviny na plnku okrem oleja a maku  vyslahame mixerom. Nakoniec pridame olej, preslahame.  Plnku rozdelime na dve polovice. Do jednej pridame mlety mak, premiesame.

Zacneme vrstvit cesto. Jednu mensiu naberacku svetleho cesta, jednu naberacku makoveho cesta. Cesto davame vzdy do prostriedku a nic nemiesame  (nevytvorili by sa pruhy). Striedavo ukladame esto, az kym sa nam cele neminie.

Pecieme vo vyhriatej rure pri teplote 175 stupnov C asi 50 - 55 minut. Nechame vychladnut v tortovej forme.Po vybrati z rury nemusi byt stred torty velmi tuhy, ale chladenim sa pekne stiahne a bude pevny. Potom oddelime  tenkym nozom od tortovej formy, prelozime na podnos a dame o chladnicky dobre schladit. Minimalne 3 hodiny, najlepsie cez noc. Krajame  ostrym nozom a zakazdym noz utrieme do servitky.



9 komentárov:

  1. Adka, ty chvalis (samozrejme krasne) ethanelovi fotky, ale ja musim pochvalit teba. A samozrejme aj kolac :) Velmi pekne.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. adi uplne super vyskusam na muzovu 40.zaradiefzi zakusky.mnam

    OdpovedaťOdstrániť
  3. no super pisem ako tatar.to je tym telefonom.ae inak som chcela povedat ze to zaradim medzi zakusky.mnam

    OdpovedaťOdstrániť
  4. adi uplne super vyskusam na muzovu 40.zaradiefzi zakusky.mnam

    OdpovedaťOdstrániť
  5. adi uplne super vyskusam na muzovu 40.zaradiefzi zakusky.mnam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Matka, daj potom vediet, ci vam tento peceny cheesecake chutil :)

      Odstrániť
  6. krásne ti vyšla, už som sa chcela hnevať, že ti zas niečo vyšlo lepšie ako mne , ale ja som mala väčšiu formu tak asi preto bola nižšia, to ale na chuti neuberá, bola špicová, však.......

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak táto torta je výborná, dnes som ju upiekla a aj ochutnala a fakt nemá chybu.. Mak v takejto podobe by ma nikdy nenapadol, ďakujem za inšpiráciu!!

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)