nedeľa 10. júna 2012

Marcipanovo- broskynovy tart



Zda sa mi neuveritelne, ze som tak dlho nepridala ziadny prispevok na blog, Bola som velmi zaneprazdnena. Najskor som mala dom plny hosti a potom sme odisli na dovolenku a momentalne sa snazim dostat do "normalnych" kolaji. Pisem to len preto, aby som sa tak trochu ospravedlnila mojim ctenym fanusikom:))). Tento tart som piekla uz davnejsie a poslusne cakal na zverejnenie. Je vyborny, aj ked marcipanova sa od vlhkeho ovocia rozpustila a mozem povedat akoby zmizla jej tuha konzistencia, ale chut, ta skvela mandlova chut tam ostala. Cesto je tuhe ako je pri tarte zvykle. Mne chutil najviac studeny z chladnicky, ale ked postoji chvilu mimo chladnicky, tak cesto prijemne zmakne.Nic zlozite, ale chut marcipanu v kombinacii s broskynami a lahodnou zetatinou vam poskytne skvely chutovy zazitok.
Ingrediencie:
200 g polohrubej muky
150 g praskoveho cukru
250 g masla
1 vajce
kora z 1/2 citrona
20 g mletych mandli
stipka soli

1 konzerva broskyn (420 g)
1 galaretka broskynovej chuti ( mozno nahradit cirou zelatinou a dochutit troskou cukru + stava z kompotu)
20 g oprazenych mandlovych platkov
300 ml vody

250 g makkeho tvarohu
1 vanilkovy cukor
120 g marcipanu ( u mna golden marcipan)
50 g broskynoveho (marhuloveho ) dzemu

Postup:
Muku, vajce, mlete mandle,  70 g praskoveho cukru, 150 g nakrajaneho masla, koru z citrona a stipku soli spracujeme na cesto. Zabalime do folie a odlozime do chladnicky na cc 30 minut zachladit.


Cesto rozvalkame na okruhly plat, vylozime nim kolacovu formu o priemere 28 cm.  Popichame vidlickou, prikryjeme aluminiovou foliou a vysypeme fazulou (keramickymi gulickami, ktore ja som si  mimochodom este stale nekupila:)), aby sa cesto pri peceni neofuklo a dame piect  do rozohriatej rury na 180 stupnov C a pecieme 15 minut. Potom foliu s fazulou odoberieme a dopecieme cesto dozlatista cca este 12-15 minut.


Medzitym, kym sa cesto ochladi, pripravime si tvarohovu plnku. Tvaroh, vanilkovy cukor, 80g praskoveho cukru a zvysok masla vymiesame na hladku masu .

Galaretku ( pripadne ciru zelatinu so stavou z kompotu a pridanim trochu cukru) pripravime podla navodu, ale vody dame iba 300 ml.


Vychladnute cesto potrieme tvarohovou plnkou. Prikryjeme ju platom rozvalkaneho marcipanu.


Marcipanovu masu potrieme tenkou vrstvou dzemu a nato poukladame dobre odkvapkane na tenke platky nakrajane broskyne. Zalejeme vychladenou, pomaly tuhnucou galaretkou ( zelatinou). Zacina tekutina hustnut, ale nesmie byt uplne zhustnuta, inak sa vam narobia hrcky a zelatina na vrchu tarty nebude pekna hladka. Odlozime do chladnicky, kym zelatina uplne zatuhne.

Ako som uz spominala v uvode, po nakrajani sa marcipanova hmota od vlhka uplne roztopila, cize v reze ju ani nebolo vidiet, ale ta skvela chut... hmm ...









12 komentárov:

  1. ten vyzerá bohovsky...a určite ti po dovolenke padol k užitku :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tani vdaka, ale tento som piekla este pred dovolenkou, len nebolo casu pridat ho. Priznam sa, ze by bodol teraz kusok:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mam, mam pocit ze tento kolacik urcite vyskusam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. jeeeeemine, vyzerá booožsky Adrika, už len na pohľad.. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Človek sa na týchto food blogoch podozvedá toľko vecí! Že existuje nejaký tart som do tejto chvíle netušila. Tvoj dezert vyzerá vynikajúco, aj keď si osobne myslím, že mne by tam ten marcipán vôbec nechýbal. Nemusím ho. Pražené mandle zjem, ale už napr. amaretto a marcipán mi nechutia.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja mam otazocku, kolko toho masla ide do cesta a kolko do tvarohovej plnky. V recepre sa iba pise, ze do plnky ide zvysok masla, takze predpokladam, ze nie celych 250 g ide do cesta..
    Inak urcite vyskusam, dakujem za recept

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zle som precitala, je to jasne :) 150 g ide do cesta

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Koláček je nádherný vzhledově a umím si představit jak chutná. Mňam. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Adrianka vitaj späť! Už si chýbala!

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)