piatok 30. decembra 2011

Kokosove jeze





Tento prastarodavny recept na kokosove jeze  posluzi najma mojim dievcencom, kedze zijeme teraz vsetky oddelene a nemaju pristup k mojej knizke receptov.
Kokosove jeze su  jednym z tych kolacikov , ktore u nas na vianocnom stole takmer nikdy nechybaju. Kazdy v nasej rodine ma rad tento kolacik. Peciem ho obcas aj pocas roka, ale zvycajne najma na Vianoce. Je to skutocne niekolkorocne odskusany recept. Nenarocny na pripravu a velmi vydatny, co sa mnozstva tyka.



Ingrediencie:


na plech 30x40

Cesto:
6 vajec
250 g praskoveho cukru
100 g krystaloveho cukru
200 ml vody
300 g hrubej muky
1 prasok do peciva
50 g mletych orechov
stipka soli

Poleva:
350 g praskoveho cukru
35g    kakaa
10 PL mlieka
1 Hera
rum alebo rumova aroma ( pridat podla chuti)
( polevu zvycajne este na posledne kusky dorabam, ale uz len v malickom mnozstve pridam zo vsetkych surovin, iba tolko, kolko spotrebujem)

Okrem toho:
cca 200 g kokosovej mucky na obalovanie

Postup:
ako prve si skramelizujeme krystalovy cukor. Zalejeme 200 ml vody a ak treba za staleho miesania nechame rozvarit cukor. Nikedy sa mi stane pri zalivani skaramelizovaneho cukru, ze nejaky kusok tak zatvrdne. Treba miesat, povarit a  on sa cukor roztopi. V povodnom recepte bol kockovy cukor, ale kedze ja ho nepouzivam, tak som si ho zamenila za krystalovy. Myslim, ze to receptu nijako neublizilo. Zltka vymiesame s praskovym cukrom. Ked su zltka pekne naslahane, pridame vychladnuty skaramelizovany cukor a preslahame. Pridame muku zmiesanu s praskom do peciva  a mletymi orechami. Bielka vyslahame so stipkou soli na tuhu penu, ktoru na zaver vmiesame  do zltkovo-karameloveho cesta. Pecieme na plechu vylozenom papierom vo vyhriatej rure pri 180 stupnoch C. Robime skusku sparadlom. Ak sa cesto nelepi, je upecene. Mrzi ma, ze som si neodstopovala cas, ale ja to uz mam po tolkych rokoch akosi v oku. Cesto nechame vychladnut a narezeme na tensie obdlzicky, ktore namacame v poleve a potom vyvalame v kokose. Cesto do polevy iba zlahka namocime. Nenechavame ho dlho v poleve, velmi rychlo vsiakne polevu do seba a jezkovia su potom prilis mokri. Ukladame na papier na pecenie a nechame trochu zaschnut. Potom mozeme prelozit na ukladnenie do krabice, dozy... a sup s nimi na balkon, terasu, do chladnejsej komory.
Polevu si pripravime tak, ze vsetky suroviny dame do hrnca a na miernom ohni za staleho miesania ich rozpustime. Miesame, kym sa nam vsetko pekne spoji. Nech sa paci, pochutnajte si !!!!!!




4 komentáre:

  1. jé mňaaam... toto mi dělala babička. úplně mě tento příspěvek vrátil do bezstarostného dětství ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. presne tento robim aj ja,mam ho od mojej maminy, namiesto hrubej davam polohrubu muku,mate ich krasne odporucam k vianociam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja mam tento recept od babicky ze Slovenska a muzu jen doporucit. Je to bozske! Ten cukr nechavam vychladnout a ono se to rozpusti samo kdyz se to obcas zamicha. Delam to jako prvni a s predstihem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)