sobota 30. júla 2011

Prawn and Tuna Jambalaya - po slovensky: rizoto s krevetami a tuniakom



Jambalaya - je vlastne obdoba rizota, ktore je zname v nasich koncinach. Jambalaya – jeho korene pochadzaju z juznej Louisiany. Kreolske jedlo ovplyvnene kulinarskymi vplyvmi Spanielska a Francuzska. Existuje nespocetne mnozstvo variacii na toto jedlo. Jambalaya môže byť s hovädzim, bracovym, kuracim, kacacim masom, krevetami,ustricami, rakmi, parkami alebo aj s ich kombinaciami. Standardne  ochucovadla pre toto jedlo: zelena paprika, kajenské korenie, paradajky, paprika, zeler a cibula. Vseobecne plati, ze najprv dusime zeleninu a potom pridame maso dusene alebo varene, potom vyvar, prip. vodu, pradajky, korenie ryzu. Zmes je povarime, pokial ryza nie je makka. Pozor, aby sme ju nerozvarili! Krevety, alebo ine potraviny, ktore by nemali byť rozvarene pridavame  ku koncu varenia. Uz dlhsie som  mala chut na krevety. Chcela som vsak nieco take mnam. Prisiel mi pod ruku tento recept, ktory som si vytrhla z nejakeho anglickeho casopisu a statocne odpocival na dne suflika. Robil spolocnost ostatnym receptom, cakajucim v poradi na vyskusanie. Maximalne som spokojna s tymto receptom. Presne naplnil moje chutove ocakavnia. Napraskala som sa dopopuku :).  No a najvacsim vyznamenanim pre mna bolo, ked si manzel vypytal duplu!!! A to on nie je velky kamarat s rizotom:).



Ingrediencie:
2 PL slnecnicoveho oleja
1 cibula
2 male mrkvy ( ja som pouzila baby mrkvu z konzervy)
2 stredne stonky zeleru (mozno pouzit aj hluzu, nastruhanu , prip. narezanu na drobne kocky)
200 g dlhej ryze
1 mensiu zelenu papriku alebo 1/2 velkej ( ja som dala aj cervenu a zltu)
3 struciky cesnaku 
susene chilli  (podla chuti)
1 KL suseneho tymianu
1/2 KL kurkumy
400 g krajanych paradajok v konzerve
600 ml rybacieho alebo kuracieho vyvaru ( ak nemate vyvar, mozete pouzit bujon )
trochu kajunskeho korenia prip. cierneho korenia , cerstvo namleteho
200 g tuniaka v stave
150 g kreviet
100 g mrazeneho hrasku
sol, najlepsie morska ( podla chuti)


Postup:


na vacsiu panvicu dame 2 PL oleja, pridame na pasiky pokrajanu cibulu, stonky zeleru a papriku. Ak pouzijete cerstvu mrkvu, tak aj tu orestujete spolu. Ja som pridavala pred koncom baby mrkvu z konzervy s hraskom. Orestujeme. Pridame ryzu (oplachnutu a dobre osusenu), paradajky, cesnak, chilli, tymian,kurkumu. Podlejeme asi tretinou vyvaru. Osolime, okorenime podla chuti. Miesame drevenou varechou, aby neprihorelo. Podla potreby podlievame vyvarom. Dusime za staleho miesania asi 15 minut, kym  nie je ryza skoro makka a stava  vyredukovana. Ked je skoro  ryza makka pridame krevety, mrazeny hrasok a kratko spolu podusime. Nakoniec pridame scedene kusky tuniaka, prehrejeme spolu a odstavime z ohna. Ja som pridala tuniaka spolu s krevetami a trochu viac som ich rozmiesala akoby som chcela:).Tuniaka rozhodne pridajte az celkom na zaver. Eto vsjo:)





    Velmi chutne jedlo z  jednej panvice. Takze, ak sa rozhdonete vyskusat, verim, ze neolutujete. Dobru chut!





    4 komentáre:

    1. boze to je naadhera. miluju barvicky na taliri ;-)a urcite to bylo i tak dobre. pridavam se okamzite k seznamu sledovatelu ;-)

      OdpovedaťOdstrániť
    2. Klarish bolo to velmi dobre. Naozaj. Vdaka za komentarik aj navstevu. Uz aj ja som nakulka k tebe.

      OdpovedaťOdstrániť

    Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)